Archive for 28. detsember 2008

Kolm eesti filmi

detsember 28, 2008

Viimasel ajal olen ära vaadanud kolm filmi, mida juba mõnda aega olen tahtnud näha: Mina olin siin, Detsembrikuumus ja Sügisball. Kõik omajagu masendavad. Ma tõesti mõnikord mõtlen, et kas puht põhimõtteliselt ei tehta Eestis positiivseid filme või poleks need populaarsed – rahvas ei oskaks tegelastega samastuda või neile kaasa elada? Kaks esimest olid tegelikult omamoodi huvitavad ja kirjeldasid elu nii nagu ta mingis Tallinna nurgas mingis ajavahemikus oligi. Sügisballi kohta jätan arvamuse avaldamata, see oli lihtsalt üle minu taluvuspiiri. Pool tundi vist pidasin vastu.

Kena oli näha, et kõigis filmides oli püütud näitlejatena kasutada ka inimesi, kes varem ei ole tähelepanu keskpunktis olnud. Viimasel ajal tundub, et absoluutselt igasse rolli arvatakse sobivat Rasmus Kaljujärv ja Mirtel Pohla. Kenad ja armsad inimesed küll mõlemad, kuid tõesti…mul hakkab neist tasapisi siiber saama. Igasugune vaheldus on teretulnud.

Detsembrikuumus meeldis mulle neist filmidest enim. Meeldis, et asi oli tempokas, mitte ohkimine ja kaugusesse vaatamine. Tore koht oli see, kus keldris peituvad mehed arutasid, et ei tea palju neid venelasi seal on ja üks neist vastas: “Vabandust, mina olen venelane, need seal väljas on kommunistid.” Väike integratsioonikild ka sisse pandud. Kahju ainult tõesti, et kõige sellega nii hilja peale jäädi. Niisuguseid filme oleks pidanud hakkama vorpima kohe üheksakümnendate keskel. Aga kes see ikka tagantjärele tark ei oleks.

Üldiselt – ma ei saanud mingit suurt elamust. Tore muidugi, et neid filme ikka tehakse ja kes teine neist masendavatest naljadest ning negatiivsuse enesestmõistetavusest ikka aru saaks, kui eestlased.

